Part 14 - A.B.K.S

Di lapangan terbang…
Dari jauh kelihatan seorang jejaka yang terpahat dalam otak aku ni berjalan membawa luggage menuju ke kaunter tiket. Dia memakai kaca mata hitam. Sungguh bergaya. Namun, di sebalik kaca mata hitam itu, tak boleh disorokkan lagi muka kecewanya dia. Aku dapat lihat dengan jelas sekali. Aku berlari mendapatkannya. Aku tidak ingin dia pergi dari hidupku. Tapi aku tak memaksa. Itu hak dia, sekadar meminta maaf pun jadilah.
Roy!”. Laungku dari belakang. Dia pusing. Aku menghampirinya. Tinggi juga dia bila berada di depanku.
“Lia?”. Dia cabut kaca matanya dan terlihat matanya yang kuyu.
“Roy. Maafkan Lia! Lia tahu Lia salah. Semuanya salah faham. Lia tahu Roy tak salah. Maafkan Lia!”. Aku cuba berterus terang.
Roy hanya memandang tepat ke dalam anak mata ku.
“Lia”. Dia memegang bahuku.

Comments