Part 16 - A.B.K.S

Tiba-tiba…
“Lia…” Aku pusing kembali. Roy!’ Dia kembali ke? Atau ada barang dia tertinggal? Aku tidak keruan.
“Lia nak pergi mana?”. Tanya Roy.
“Err.. Lia… Lia nak balik lah”. Kataku bernada sedih. Air mataku tiba-tiba deras mengalir.
“Kenapa tak tunggu Roy?”. Aku terkejut.
“Tapi… Roy kata…”
Roy memotong percakapanku…
Roy kata, Roy kena pergi, tapi tak bermaksud Roy nak pergi tinggalkan Lia. Roy nak pergi buang tiket ni. Buat serabut je!”. Dia ketawa. Aku senyum. Dia mengesat air mataku dengan sapu tangan yang tertulis, A-L . Adakah mungkin Azman-Lia? Okay, aku perasan.
“Tapi… disebabkan semua yang berlaku, kita…mhm… kita putus kawan!”. Tutur Roy perlahan.
Aku terkejut dengan tutur kata Roy. Aku kaku. Aku rasa macam disumpah jadi batu.
“Supp… Supp… Roy…” Aku menangis teresak-esak. Entah kenapa air mataku ni deras je mengalir. Aku pandang wajah Roy. Muka dia serius. 

Comments