Gotchaa!You are currently at Sheera Land.Please be nice here. Don't forget to follow my blog.Luff you#
[ sheeraeiyraa.blogspot.com ]: Part 4 - A.B.K.S

Friday, 29 June 2012

Part 4 - A.B.K.S

“Lia. Awak tak makan ke? Nanti sakit pulak”. Prihatin betul si Faiz ni. Caring pulak tu.
“Takpe lah. Tak lapar!”. Jawabku ringkas. Faiz sekadar memandang ke arahku. Aku tidak menghiraukannya.
“Roy?”. Tiba-tiba nama tu muncul dari mulut Faiz. Aku terdiam. Jus oren, ku hirup perlahan-lahan. Aku taknak Faiz tahu yang aku sangat benci kepada Roy. Perlahan-lahan aku pandang wajahnya yang sedia menanti jawapanku.
“Tak lah. Sorry! Dia memang macam tu”. Tutur ku lagi.
“Emm. Takpe! Dia marah kot sebab saya rapat dengan awak. Mana tau…” Dia memberhentikan percakapannya. Aku sudah dapat meneka.
“Mana tau apa! Aish! Takde lah. Pandai-pandai je awak ni”. Kataku disusuli gelak tawa kami.
“Kenapa Faiz pindah sini? Ikut parents ehh?” Tanya ku sambil menghirup air yang masih berbaki separuh.
“A’ah. Dulu parents tinggal kat sana, tapi ayah dapat kerja sini, so saya pindah sini lah. Tut-tut… Dapat sekolah ni. Terima je lah!”. Terang Faiz dengan panjang lebar.
“Oooo”. Aku angguk. Kami terus berbual sampai tidak sedar masa berlalu dengan begitu pantas. Semua pelajar sudah bergerak ke kelas yang perlu dihadiri. Tinggal aku dan Faiz saja. 


Like yup.. Comment Jangan Lupe!! Luff k0rang..:)

No comments:

Post a Comment



*copyright NORSHAHIRA all rights reserved*