Part 9 - A.B.K.S

Di restoran…
“Kenapa muka kau aku tengok moyok je. Macam buah nangka buruk!”. Su ketawa. Perli ya?
“Mhm! Su…”
“Ya? Pasal Roy lagi ke? Buat apa lah kau fikir pasal dia. Dia tu manusia ape entah. Jangan-jangan bukan manusia kot!”. Su buat-buat terkejut. Aku memandang ke arah Su.
“Ish! Tak baik lah. Kita jangan jadi macam dia”. Nasihat aku kepada Su. Dia hanya tersenyum.
“Emm! Nak order apa ya?”. Tanya waitress tu.
“Chicken chop and fresh orange!”. Kataku. Nak bertukar ke western food sikit.
“Nasi goreng kampung dengan jus epal, ya!”. Ucap Su. Dia memang tak habis-habis dengan nasi goreng kesukaan dia tu lah.
Aku pun dah lapar ni. Seharian tak makan. Gara-gara mamat sengal tu lah. Tapi aku juga yang salah terlalu menaruh kepercayaan kepada dia. Tapi aku silap.
“Lia…” Suara yang sudah tidak asing bagiku. Aku memandang ke tepi. ‘Roy!’ Buat apa dia datang ke sini. Waktu aku nak makan ni lah dia datang. Mengacau betul mamat ni. Argh!
“Err… Lia, aku nak pergi toilet jap!”. Dalam sekelip mata saja, Su dah hilang. Lesap macam tu je budak ni. Aish! Dia ni, takkan aku dengan mamat ni je.

Comments