- EID 2012 -

Assalamualaikum semua . 
Wow ! Dah Raya pun kita . Sekarang masa berlalu begitu pantas kan ? Entah lah . Tak tahu nak kata macam mana perasaan ni . Tapi sejujur-jujurnya , tahun ni , EID tak meriah . Seriously , I don't know why . Bunyi mercun memang mengalahkan bom atom kat negara jiran . Tapi macam tu lah . Bunyi mercun pun tumpang rumah jiran . HAHA . Kita takde mercun . *Pity for myself*  

Hari Jumaat aku duk rumah nenek sebelah ibu . Nasib baik aku tak ponteng puasa . Kalau kat sana , tak boleh sikit . Sikit-sikit nak terjun sungai . HEHE ! Wan aku buat lemang dengan rendang . Pergh laa ! Menjilat ibu jari . Aku biasalah , duk melenggok tengok TV . Kadang-kadang curik-curik main Samsung Galaxy pak sedare aku . Biasa , main game Angry Bird . Keh3 . 

As usual , aku tidur kat ruang tamu . Maklumlah , rumah nenek aku tu ruang tamu dia sebesar 1/2 padang bola . HAHA . So , boleh lah aku bergolek-golek kat tengah rumah tu . Aku paling suka tidur dekat tempat arwah cik aku (ayah mama) tidur dulu . Kain selimut pun , aku pakai yang dia je . Rumah Wan aku macam dekat Kutub Selatan . Sejuk gila beb ! Dah macam mayat hidup pun ada aku tengok sorang-sorang . Habis , semuanya berbungkus dengan selimut . Ada yang sampai satu badan tutup . Ada yang sampai kepala je .

Malam raya aku balik rumah Tok Wan . Jangan keliru . Yang ni ada Tok ya . HAHA . Keluarga sebelah abah . Aku ingat penuh satu rumah . Tapi bila sampai depan pagar , aik! Ada sebuah kereta je ? Nampaknya umi aku dengan family dia je ada . Fuh! Lega . Macam biasa , aku layan TV je lah . Boring kan hidup aku ni ? Tapi aku bersyukur masih bernafas . LOL ;) Adik aku, Aiman tak habis-habis . 

"Along , ce tengok ehh . Ni DVD eh . Ade cite Transformers" 

Tau lah nak bodek aku tengok cerita tu . Malas layan =P 

"Along, laptop sape orr ?" - Aiman wat kuat suara

Saja dia nak suh Umi aku bukakan laptop tu . Tau lah nak main game Angry Birds . 

Jam dah menunjukkan kul 11.46 malam (Macam ayat novel lah pulak) .  Adik aku tak habis-habis membebel . Last-last , Umi aku bukakan juga laptop tu . Sebenarnya , Hafiz , sepupu aku yang buka . Dia gelak je memanjang sebab tengok adik aku . Orang lain nak tidur, dia sibuk main Angry Birds game . #Sabar je lah .

Raya pertama . Baru lah sepupu aku penuh satu rumah . Aku, adik-II dan sepupu pergi beraya rumah jiran . #Aku temankan diorang je . Akdop niat nak duit raya benornya# . 1 jam duk rumah Makcik Kiah tu . Dah lah dia hidang air sarsi . Tobat ! Benci air tuh . Tapi demi Makcik Kiah , aku rela . Peace aunty :) Then, pergi rumah Mak Senah, dia hidang air teh panas pulak tuh . Sejam nak ke habis . For the first time , aku tak sentuh kuih raya . *Aku lening* . Tengok biskut Almond London depan mata, tapi wat derk je . Walaupun biskut tu memanggil-manggil aku . "Shera... Shera" . Tengok jam kat tangan dah kul 10.45 pagi . Tapi matahari dah atas kepala . Panas woo ! Baru dua buah rumah pergi . Muka dah macam Tembok kat negara China tu . Malu gila weh ! Nasib baik takde yang tanya , Kak ni menantu Mokku ke ? Tak pun, belajar kat kolej mana, kak ? Tobat , kalau ada yang tanya macam tu, aku angkat kaki selalu . 

Perut still kenyang , entah makan apa sampai kenyang . Minum air tadi tu kot . Keh3 . Aku balik rumah Wan kul 2 petang . Sampai sana . Penuh kereta kat depan rumah Wan . Semua sepupu-II aku balik . Anak sepupu beriooot . Orang lain, BF / GF keliling pinggang . Aku , anak sepupu keliling pinggang . Maklum, Wan kahwin dua, aku cucu suami ke-2 . Suami pertamanya dah meninggal . #Al-Fatihah#  So, kiranya kebanyakan sepupu tiri lah . Ade ke ? Ikot lah ehh ... Kalau tokki ke-2 aku , aku lah cucu sulung . Dan sebab itu jugalah , pinggang aku dikelilingi oleh sepupu yang paling tua umur, 9 tahun . So sad story ! Aku layan je lah . Kalau tokki tiri aku , sepupu semuanya dah kahwin . Ada anak lagi . So redha je lah ! Rumah dah separuh nak runtuh . Pening . Pening . Pening . I've got headache . Oh no! 

Banyak story , tapi tangan dah letih . Tak sabar nak sekolah . Miss you dear :) Bye-bye .
SELAMAT HARI RAYA , Maaf Zahir & Batin . 
Maaf lah segala kesilapan dan senda gurau saya yang berlebihan . 
Ikhlas daripada tuan punya badan , Norshahira Binti Mohamed Zambri . 
#Say cheese =D

* Kami suka berkoya *


#Kebosanan# 

----- An error have occured ! You cannot upload gamba banyak-banyak ma -----

Assalamualaikum . Salam Syawal ! <3

Comments