- After a long time -


 
Freedom vs Bored Holiday? 

Assalamualaikum guys.


It's such a long time not to post any stories in my blog. Argh! Rindunya nak tengok cerita Hana Kimi dengan orang tu. Seriously, rindu moment tu. Tapi orang dah taknak share story dengan kita. Kita redha je! 

Akhirnya boleh juga aku guna internet. E book aku tu biasalah, kalau tak meragam, memang tak sah. Aku pun pening. So, aku decide hantar kat kedai je. Habis cerita! Hehe. :) 
Sebelum cuti, si Syazwani dan Ardini, classmates aku ni pergi tayang cerita TTBY. Mula-mula, ada jugak tanya diaorang, best ke cerita tuh? Of course lah senorita Syazwani kata best kan. Aku buat derk je. Then, si Dini pulak tambah. Dia kata cerita tu macam Hana Kimi. Allah! Sebut je Hana Kimi, terus je jasad aku ni ada kat sebelah Dini. HAHA! Nonsense betul lah kan? Apa lagi. Aku jadi gila lah. Tapi masih tahap minor lah. 
Aku terus copy cerita tu. Tapi boleh copy sikit je. Sebab aku punya pendrive tak cukup memory. Tak ke korang rasa nak campak je pendrive tu dalam longkang! Masa tu jugaklah dia full memory. So, macam biasa, aku redha je! 
Sampai kat rumah, apa lagi, masa untuk menengok cerita tu lah. *Habis Hancuss Tatabahasa aku* 
Dan yang paling aku nak *pelekong e book aku nih ialah bila sampai je scene yang best, episod tu stop. Entah lah apa masalahnya, aku pun tak tahu. Tapi sebenarnya, e book aku tak bersalah pun. Hehe! 

Now, aku baru je lepas tengok cerita tuh lah. Tu yang jadi mata segar bugar sampai tengah malam ni. Kesian kau wahai mata. Takpe-takpe sekali-sekala, dua kali dapat pahala. Ayat siapa lah aku pinjam tu? ;) Nak dijadikan cerita, aku tetiba berubah mood nak tengok channel 8TV. And masa tu, ada cerita Dream Team. Maybe korang pernah tengok kan cite tuh. Best jugak ah! Aku layan je lah. Mata aku yang teramat lah tajam ni boleh pulak nampak and kenal muka pemain dalam Dream Team tu. Salah seorang pemain dia ialah Minho. Hero dalam cerita TTBY! Handsome dosh. Walaupun rambut dia panjang, tapi biasalah, kalau hati dah bersatu *doppasa* , of course lah boleh cam, kan kan kan? Daripada senyuman dan mata dia, aku dah boleh kenal. Hebat kan? HAHA! Perasan sorang. Terus je aku semangat tengok cerita Dream Team. Then, aku buka pulak channel 705 ( Hitz )... Masa tu ada kumpulan Shinee, lagu apa entah aku lupa. ( Syok sangat tengok penyanyi dia ! ) Adik aku perasan si Minho tu ada dalam klip video tu. Aku apalagi, duk lah mengadap tv yang tak bersalah tu. Eh, memang betul lah! 
Aku pun mesej lah ke Dini. 100% betul tekaan aku tu. Huh. Start pada tu, aku menjadi penonton setia channel KBS world, 8TV dan Hitz. Haha! Terus berubah selera. Haish. Macam-macam. Dulu Oguri Shun, sekarang Minho pulak. Oguri Shun tu dalam cerita Hana Kimi. HAHA! 
Aish, panjang lah pulak aku cerita. Adik aku Aiman, sibuk tengok cerita Ultraman Mebius. Sampai aku pun ingat nama-nama ultraman tu. Ada Taro lah, Hikari, Mebius, Tiga, Nexus laa. And bla bla bla... Aku malas fikir! 
Okaylah, dah almost 1 o'clock dear. Night. Sleep dream. :)

Hasil pena : ( S H A Z A ♥ )

Comments