- Tak ku duga -

[ Study time ]

Assalamualaikum earthlings. Dah tahun 2013 pun kan. Sekejap je masa berlalu. Tak terasa pun. Alhamdulillah ! Tahun baru. Azam pun mesti azam baru. Salah satu azam aku tahun ni nak baiki diri yang masih tidak sempurna ke arah lebih baik. InsyaAllah. Allah always be our side. Hehe. Dan ! The most important thing. I'm waiting for this exam for 3 years. Yup ! - Penilaian Sekolah Menengah - 

Takut ? Nervous ? Happy ? Excited ? And so on. Yes. Sekarang memang ada rasa takut plus so on tu. Tapi kalau kita get prepare from starting. Aku sure sangat kite boleh jawab exam. Tapi doa dan solat jangan lupe. Eh! Dah macam tazkirah pulak. Haha. Takpe. Buat amal sikit hari ni. ~Aku hanya lah insan biasa~ 
Ngeh ngeh ngeh.

Nak straight A's bukan senang. But not impossible. Kan ? I have a right to get straight A's. Same as you. Fighting ! Sekarang dah ramai yang bijak. So, kite kena lah jadi salah satu drpda dia orang. 
[ Usaha Tangga Kejayaan ]

Tanggungjawab aku sebagai pelajar. Itu memang pasti. Semua cikgu pasti mengharapkan anak muridnya untuk dapat A dalam semua subjek. Tapi aku masih ingat and takkan lupe kan cikgu ni. 
Cikgu Maslina. Saat cg nak tukar ke sekolah lain. Aku peluk cg. Peluk dgn erat. Cikgu Maslina lah cg BM first aku masa aku masuk sekolah menengah. Beliau dah tahu mcm mana cara aku buat karangan and so on. Tapi yang aku paling takleh lupakan. Masa beliau peluk aku. Cg ada kate something. 
" Shahira. Cikgu berharap kat awak -BM. Cikgu yakin! " 

Rasa sebak pun ada rasanya. Tapi Shahira kuat ! Haha. Memang tak leh breaking my records laa//
And tahun ni. Lagi lah aku nervous. Cikgu Geo ada tanya classmate aku yg sorang tu. 
Cikgu :~  Awk masuk tuisyen ke? ~ 
Classmate:~ Masuk cg ~

Then. Cikgu kate. Tengok dia ada 2 cikgu ngajar Geo. Cikgu nak awk lawan dengan Shahira. Shahira dop tuisyen. Tengok sape yg markah tinggi agi. 

Aku blur mase cikgu sebut nama aku sebab aku tengah salin nota. Aku senyum je lah. Bila cikgu dah mengharap kat aku although she's want everyone in her class get A's in Geo. Tapi aku still nervous bile cikgu kate cam tu. Ahhh ~~~~ 

Ya Allah. Kau permudahkanlah urusan hamba di dunia dan di akhirat. Permudahkan lah hamba dalam jalan mencari ilmu-Mu ya Allah. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasa. Amin~

Okelah. Got to go now. 
Assalamualaikum~

Hasil nukilan : [ S H A Z A ]

Comments